Sodobni flamenko z Marcom de Ana

Marco de Ana je plesalec, koreograf in plesni pedagog, ki je danes najbolj znan kot dolgoletni umetniški sodelavec Israela Galvána. Z Galvánom sodeluje že vse od leta 2002, skupaj pa sta ustvarila slovite predstave, kot so El amor brujo (2019), Arena (2018), La edad de oro (2018), Dju Dju (2016), Lo Real (2012), Galvánicas (2002) in druge. Po izobraževanju na Conservatorio superior de danza v Sevilji, Royal School of Ballet v Londonu in pri mojstrih Joséju Galvanu in Mariu Mayi, je predstavil na desetine avtorskih predstav, ki so bile uprizorjene znotraj in zunaj Španije na pomembnih plesnih festivalih, kot so Impulstanz Festival Viena, Flamenco Festival de Düsseldorf, Festival de Jerez de la Frontera itd. V Slovenijo kot pedagog prihaja že drugič in bo tokrat prvi gostujoči pedagog cikla Research cycles v organizaciji umetniške platforme NEST.

URNIK

“WALKING IN COMPÁS“
začetni – srednji nivo
Primitivni ples flamenka izhaja iz naravnosti giba, njegov čar in neposredna komunikacija z okolico se rojevata iz preprostosti. Glavne teme delavnice bodo tako namenjene gibanju, ki se zdi tako preprosto, a je zaradi svoje jasnosti in neposrednosti izjemno pomembna plesna osnova. Marco de Ana bo udeležencem pomagal ozavestiti gib in njegovo integracijo v vsakdanje življenje. Učili se bomo prisluhniti ritmu lastnega telesa in okolice, hoditi, se ustaviti, obvladovati in razporejati težo, postaviti telo v prostor in nadzorovati njegovo držo ter izraznost. Osnovno plesno estetiko flamenka bomo usvajali preko plesnih sekvenc stila Tangos in nekaterih njegovih različic, s katerimi bomo zajeli bistvo primitivnega giba flamenka, ki ga rojeva telo, ujeto v ritem. Urili se bomo tudi v komunikaciji z glasbeniki in ostalimi plesalci v prostoru. Delavnica je primerna za začetnike in tiste plesalce in plesalke flamenka, ki želite osnove raziskovati poglobljeno in od začetka.

→ Delavnice se je možno udeležiti s flamenko čevlji ali brez njih.

“THE INTENTION”
nadaljevalni nivo
Pri dolgoletnem učenju flamenka pogosto preveč energije usmerimo v tehnično izpopolnjevanje plesa in zapostavimo vsebino in namen gibanja in rematiranja. Pomanjkanje jasnega namena v plesu lahko pomeni koreografski šum, zaradi česar se gledalec le stežka oprime dogajanja, ki ga opazuje na odru. Na delavnici bomo v praksi preizkusili nekaj tehnik za krepitev jasnosti namere našega gibanja, ne da bi padli v nevarnost pretiravanja. Učili se bomo koreografskega sestavka stila Martinete, pri čemer se bomo osredotočili na ritem in melodijo glasu ter razvoj lastnega izraznega jezika. Preko ritmičnih tolkalskih vaj in kratkih koreografskih variacij bomo utrjevali občutek za muzikalnost plesa flamenka in razvijali naš lastni notranji scenarij. Delavnica je namenjena plesalcem in plesalkam, ki flamenko plešete že nekaj let in poznate osnovne ritmike, tehniko ter estetiko giba.

“FLAMENCO MEETS CONTEMPORARY DANCE”
profesionalni in polprofesionalni plesalci
“…in vedno nam tu ostaja ritem…” je sloviti katalonski koreograf Cesc Gelabert v nekem pogovoru, v katerem so analizirali podobnosti in razhajanja med sodobnim plesom in flamenkom, dejal Israelu Galvánu in Marcu de Ani. Obe plesni zvrsti poganja drugačen ”motor”, uporabljata drugačen stik telesa s tlemi in celo z zrakom, a tovrstna vprašanja niti niso bila predmet debate. Vprašanje se je porajalo iz najpreprostejše izmed plesnih osnov, torej tiste, ki se ukvarja s prostim gibanjem v času in prostoru, preprostostjo prehajanja iz
točke A do točke B, polnjenjem prostora s spreminjajočo se energijo namere. Pri potovanju skozi različne vrste giba in interpretacije je ritem veliki zaveznik obeh zvrsti. Predstavlja zanesljivega in natančnega spremljevalca, ki nam pomaga poudarjati gibanje in ustvarjati dramaturgijo sekvenc, ne da bi pri tem zlorabljal pretirano izraznost. Ritem v eni sami vrsti gibanja za gledalca proizvede podobo ali zaznavo in poraja prav določene občutke. Na delavnici bo v središču naše raziskave čutenje podpore, ki jo ponuja ritmika flamenka, in načina, na katerega plesalec ali plesalka flamenka še naprej diha, utripa in žveči ritem, čeprav v tišini ali negibnosti. V tednu delavnic bomo z Marcom de Ano raziskali več različnih ritmik in njihovih karakteristik, ki tvorijo ples. Na delavnicah so poleg plesalcev sodobnega plesa dobrodošli vsi performerji, željni spoznati gibalno govorico flamenka in njegovo povezanost z ritmom.

→ Za udeležbo na delavnici za profesionalne in polprofesionalne plesalce sprejemamo prijave zgolj na podlagi priloženega kratkega življenjepisa.

“PERCUSSION FOR DANCERS WITH CARLOS RONDA”
univerzalni nivo
Flamenko je eden najbolj izjemnih glasbenih izrazov tega sveta. Ko govorimo o flamenku, ne mislimo samo na določen geografski prostor ali regijo, temveč razmišljamo o samem načinu življenja in občutenja glasbe. Gre za povsem drugačen jezik, način eksperimentiranja, izmenjave in sodelovanja v umetniški obliki, ki skozi čas išče svojo popolnost. Compás je njegovo ritmično jedro in omogoča komunikacijsko strukturo, kjer imajo udarci čevljev in ploskanje ključno vlogo.
Danes je inštrument cajón eno najpogosteje uporabljanih tolkal v flamenku. Zahvaljujoč svojim značilnostim je pripomogel k razvoju sloga in obogatil compás. Tolkalska delavnica je namenjena plesalcem in drugim udeležencem, ki želijo skozi glasbeno prakso bolje razumeti ritmične značilnosti flamenka in se naučiti osnovne tehnike tolkalskega zvočenja.

LOKACIJA
Španski borci, Zaloška cesta 61, 1110 Ljubljana → Lokacija na zemljevidu

PRIJAVA
Prijavo lahko oddate po elektronski pošti na naslov [email protected] Poslali vam bomo račun za vplačilo kotizacije, s čimer si zagotovite svoje mesto na izbrani delavnici.

Vsi udeleženci prejmejo 15% popust na prijavo na naslednji sklop delavnic v ciklu Research Cycles →

• Brezmejni izraz: Sara Šoukal, Sara Janašković in Kristýna Šajtošová, 2. – 5. 8. 2021

• FusionARS: Žigan Krajnčan, 23. – 26. 9. 2021

prostor za pasice