Odlaganje spominov
Urška Centa
petek, 9. 6. 2023, ob 20:00
Lutkovno gledališče Ljubljana
1. del:
Plesalci: Ana Popović, Polonca Valič, Jasna Premelč, Danijela Grgić, Tomaž Pačnik, Lucija Suhadolnik, Maja Bernik, Andreja Čič, Ana Strnad Hočevar, Jasmina Rešidović, Jelena Racić, Špela Bojčič, Darja Kenik Gregorič, Špela Karba, Lucija Perharič
Koreografija: Urška Centa
Avtorstvo v živo izvajane glasbe: Izidor Erazem Grafenauer
Uporabljeni so fonogrami Vicenteja Amiga, Marine Heredie, Miguela Povede, Antonia Reya, Sandre Carrasco in Rycarda Morena.
2. del:
Plesalci in soustvarjalci: Špela Karba, Neža Bojović, Ana Popović, Jasna Premelč, Danijela Grgić, Amadej Juranovič, Nina Mole, Irena Jovanovič
Koreografija in mentorstvo: Urška Centa, Tina Habun
Glasba: Jošt Lampret, Izidor Erazem Grafenauer, Nino Mureškić
Fotografija: Marijo Županov
Oblikovanje: Rok Marinšek
Produkcija: Zavod NEST
V sodelovanju z Lutkovnim gledališčem Ljubljana.
Odlaganje spominov je plesno glasbena suita flamenka, zbirka posameznih koreografij in skladb, ki jih med seboj združuje tematika spominov in njihovega zapuščanja. V večeru na Odru pod zvezdami se bodo druga za drugo zvrstile koreografije, ki so med leti 2020 in 2023 tekom rednega poučevanja različnih generacij plesalcev nastale pod avtorstvom in mentorstvom plesalke in koreografinje Urške Centa. V njih se vpleta avtorska glasba dveh slovenskih glasbenikov Izidorja Erazma Grafenauerja in Jošta Lampreta, v spremljavi tolkalista Nina Mureškića.
Prvi del večera bodo sestavljale koreografije, osnovane na tradicionalnem flamenku, ki v obliki solističnih in skupinskih nastopov plesalcev tradicionalno simboliko in pomen reinterpretirajo v sodobnem kontekstu. Stili fandangos, farruca, solea, soleá por bulerías, seguiriyas, pregones in tientos so nastali na podlagi fonogramov legendarnih izvajalcev flamenka, medtem ko so drugi nastali kot veleva tradicija — v preigravanju plesa in žive glasbe. Tematika odlaganja spominov se odraža kot svetel pogled na zgodovino. Osvetljuje kulturni pomen tradicionalnih umetniških oblik in pomembnost njihovega poznavanja za zmožnost inovacije.
Drugi del je osnovan na eksperimentiranju z novimi oblikami. Koreografska forma postane enovita, preko vključevanja osebnih zgodb plesalcev pa se tematika razvije. Odlaganje spominov postane tudi zapuščanje preteklosti, ki nam kot skupnosti preprečuje, da bi živeli v sedanjem trenutku. Odziva se na notranji klic, da bi se danes zmogli odločati drugače, kot smo bili nekdaj naučeni skozi ustroje, ki segajo daleč nazaj do naših začetkov.
“Spomini ustvarjajo naš občutek za identiteto in nosijo velik pomen, zato so poti poslavljanja od preteklega mnoge; za nekatere polne ovinkov in vzpetin, za nekatere jasnejše in bolj jasno začrtane, a nikoli zares lahke.“
V iskanju razbremenitve od preteklega najdemo svobodo; v tem kontekstu koreografska miniatura jezik flamenka odvezuje od tuje kulturne zaznamovanosti in ga spravlja v tok, kjer je lahko govorica pri vsakem izmed nas drugačna. Osebni gib pripoveduje osebne zgodbe. V posameznikovem telesu so vpisani gibi nekega življenja, ki jih oblikuje njegova svoboda – njegova pravila, način bivanja in pripoved o stvareh, ki se mu zdijo pomembne. S plesom komunicira svojo prisotnost na tem svetu in krpa razdalje do drugih.
Cikel Noches de Tablao podpirajo Mestna občina Ljubljana, Eles in Porsche Slovenija.