Na pragu nevidnega
Jure Pukl & Urška Centa
sobota, 8. 10. 2022, ob 20:00
Klub Cankarjevega doma
Avtorja in izvajalca: Urška Centa, Jure Pukl
Oblikovanje svetlobe: Kristina Kokalj
Fotografija: Aljoša Videtič
Produkcija: Zavod NEST
Na pragu nevidnega so zvoki in podobe v preseku časa in prostora, vznemirljive čutne in občutljive impresije v spoju dveh ustvarjalcev iz dveh različnih svetov, ki vsak s svojega oddaljenega balkona strmita proti skupni samoti. Njuni spomini, njuna doživetja, misli in hotenja se zlivajo drugo v drugega in se opazujejo skozi gib in zvok, da bi si povedali nekaj lepega, bistvenega in osvobajajočega. Ustvarjalca z njimi gradita prostor, v katerem je teh nemirnih časih še mogoče prisluhniti tišini in se kratkočasiti z iskanjem sočloveka v lastnem odsevu.
Jure Pukl in Urška Centa začenjata svojo odrsko sinergijo z odrskim projektom, ki prepleta elektronsko in akustično glasbo s plesom in njegovim zvokom. Začetno točko iščeta v dimenzijah odnosa med gibom in zvokom v prostoru, pri tem pa snujeta niz dotakljivih in stvarnih občutij, oblik in atmosfer, ki hkrati ohranjajo svojo skrivnostnost in nevidnost. Njuna človeška figura v razvoju odrskega doživetja skladišči neštete načine obstoja in se poigrava z mislijo o sprehodu po robu definicij – plesa, glasbe, žanra in formata. V iskanju skupnega presečišča si ustvarjalca kot cilj v resnici ne zastavljata fuzije, temveč bolj “konfuzijo”, kaotično zlitje več ravni človeka v odrsko doživetje.
»Na pragu nevidnega ni le koreografska ali glasbena kompozicija, tudi ne jam ali performans; pravzaprav je vse obenem. Je nova scenska sinergija dveh zrelih umetnikov mnogoterih umetniških tako glasbenih kot plesnih obzorij, ki v sferi gibanja in tonov zasnujeta prijetno ambientalno vzdušje, novodobno koncertno plesno obliko na mini odru Kluba CD.« — Daliborka Podboj, plesna kritičarka
»Na pragu nevidnega je refleksivno odrsko delo, ki združuje prvine eksistencializma, zato je mestoma tudi na robu neubesedljivega in omogoča pluralizem interpretacij vrhunskih umetnikov. Delo temelji ne le na talentu, ampak tudi na trudi, prizadevanju, konceptu in perfekcionizmu.« — Milena Mileva Blažić, slovenska literarna zgodovinarka, univerzitetna profesorica in političarka
»Plesno-glasbeni duet Urške Centa in Jureta Pukla Na pragu nevidnega ustvarja ravno pravšnjo mero povezanosti in hkrati distance med dvema vizualno-čutnima svetovoma, da se lahko vanju vpisuje gledalec oziroma gledalka – s svojim domišljijskim svetom vred. Vidne podobe plesalke in glasbenika dobivajo obrise čutne vidnosti in se hkrati stapljajo s pokrajino notranjih svetov, ki so ožarjeni z vznemirljivo svetlobo, ki deluje kakor »sila prehajanja.« — Andreja Kopač, dramaturginja
Cikel Noches de Tablao podpirajo Mestna občina Ljubljana, Riko, Javna agencija RS za varnost prometa in Mercator.